Dag 2 en 3 Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3 Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3 Trinidad

Door: Jorrit

Blijf op de hoogte en volg Jorrit en Jinny

16 November 2016 | Cuba, Trinidad

16 november

Vandaag pakken we een dagje strand omdat volgens onze host de rest van de dagen somber wordt. Playa Ancon is het strand van Trinidad, en is redelijk groot en toeristisch. We pakken een strandje ervoor wat een stuk rustiger is en waar je kunt snorkelen. Al gauw komen we er achter dat er naast ons een Nederlands stel ligt. Ik besluit een snorkel setje te gaan huren, ik heb nog nooit van me leven gesnorkeld dus ben zeer benieuwd. Nou het was het waard, wat gaaf zeg! Het is echt een wereld op zich zo onder water. Er zijn diepe dalen en een soort heuvelruggen vol met koraal. De vissen zijn super mooi. Van fluoriserend groen/rood, tot geel gestreept, langwerpig blauw, met schutkleuren die je bijna niet ziet liggen op de bodem. Kortom er ging weer een wereld voor me open, super gaaf! Toen ik terug kwam was Jin met onze Nederlandse buren aan de praat geraakt. Zei hadden ook al heel wat van de wereld gezien. Blijkbaar hadden ze ook in Alaska oog in oog met een grizzlybeer gestaan, gezellig. Rond 13:30 begint het een beetje te betrekken en voelen we wat spatjes dus besluiten we wat te gaan lunchen in het grillrestaurant er boven. Dat dacht iedereen dus het zat meteen vol en we moesten wat langer wachten. Na een uurtje lagen we weer op het strand en brak het zonnetje weer door. Ik ben nog weer even gaan snorkelen maar zag niet veel meer nieuwe dingen. Aan het eind van de middag hadden we alle 2 ons boek uit en gingen we terug naar onze casa. Onderweg hebben we nog een Duits stel een lift gegeven naar Boca. Eenmaal thuis krijgen we een uitleg van domino van onze host en we komen er achter dat het toch wel een erg leuk spelletje is. Onze host is er behoorlijk goed in, maar Jin was de beste van de avond. Daarna gaan we eten. Vooraf een groente soep en als hoofdgerecht heerlijke vis. Hierna doen we nog een paar potjes domino onder het genot van een kopje/glas rum en een sigaar.

17 november

Vandaag gaan we Trinidad in, na weer een heerlijk ontbijt vertrekken we richt Plaza Mayor. Hier is de start van een mooie wandeling die in de lonely planet staat. We komen aan op het plein en zien ergens een tentje waar ze ook massages doen, Jin heeft nog al last van haar nek/schouders/rug, dus die pakt even een massage van 30 min. Ik loop wat rond en maak wat foto’s. Als Jin klaar is lopen we naar de kerktoren die over een groot deel van de stad kijkt. Het ziet er allemaal prachtig uit. Trinidad heeft prachtige daken die je ook wel in Toscane ziet. Als we verder lopen zien we alle prachtig gekleurde huizen, het is fraai om te zien. We lopen nog verder en komen beetje in een achterbuurt volgens Lonely planet “the shabbier the better”. Gelukkig zagen we nog andere toeristen die waarschijnlijk ook de lonely planet hadden. Aan het eind van de tour nemen we een ijsje, echter was mijn genot van korte duur want mijn bolletje nam de benen. Daarna liepen we naar cafe pepe op aanraden van onze host. Hier hebben we een heerlijke koffie op met een sandwich. We hebben nog tijd over dus besluiten we nog een heuvel te beklimmen die over de stad uitkijkt. Onderweg komen we langs een discotheek die ze in een grot hadden gehouwen. Moet vast gaaf zijn. Wij lopen door komen aan de top. Hier ziet het er wel erg mooi uit allemaal. Je ziet de Peninsula waar Playa Ancon aanligt met op de heuvel zelf de palmbomen en het goud gele hoge gras, heel erg mooi. Boven aan is er een Cubaan die ons verteld waar je wat ziet, en bied je vervolgens iets te drinken aan voor de dubbele prijs. Wij lopen weer naar beneden en gaan moe maar voldaan naar huis. ’s Avonds gaan we eten bij San Jose op aanraden van onze host. Het is er erg druk dus we moeten wachten. We kunnen wel aan een tafel voor 6 zitten met een ander stel, maar dat andere stel wil niet. Gelukkig komt er 5 min later een ander Nederlands stel die daar geen problemen mee heeft. Aardige mensen uit Heemsteden, leuk mee geklets en we hadden lekker gegeten. Een maal thuis sluiten we de avond af met ons favoriete spelletje, domino.