Hluhluwe - dag 1 Hilltop Resort - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu Hluhluwe - dag 1 Hilltop Resort - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu

Hluhluwe - dag 1 Hilltop Resort

Door: Jinny

Blijf op de hoogte en volg Jorrit en Jinny

02 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Op de verjaardagen van Ilse en Wil, rijden we’sochtends rijden we weer vroeg weg uit Mliwane Sanctuary, richting Hluhluwe. We slapen in een rondavel in Hluhluwe in het Hilltop resort. Klinkt chiquer dan het is komen we later achter. Het is een flinke rit van bijna 4 uur rijden. Gelukkig verloopt het uitrijden van Swaziland een stuk soepeler en sneller dan het binnen rijden van Swaziland. Eenmaal aangekomen bij Hluhluwe, rond 12.30u starten we direct met een game drive in ons eigen ‘beest’. Het reserve is prachtig, kleiner, maar veel heuvelachtiger en groener dan Kruger. Het is ook een stuk rustiger dan in Kruger, ook qua dieren helaas. We treffen wel direct een groep bizons aan die lekker in de modder liggen te tukken. Verder zien we veel olifanten, neushoorns, zebra’s, giraffen, wederom helaas geen katachtigen. De dieren lijken hier wel een stuk schichtiger dan in Kruger, ze zijn de aandacht minder gewend lijkt wel. We moeten heel hard lachen om een giraffe die we een aantal keer tegen komen langs de weg. Hij lijkt ons te herkennen en rent nadat we hem de tweede keer tegenkomen, hard over de weg om over te steken. Grappig gezicht een rennende giraf. Ook zien we een groep olifanten over steken. Wat een schitterend aanzicht en wat een prachtige dieren. We moeten om 17.30u binnen het Hilltop Resort zijn, we eten een hapje in het restaurant. Het blijkt een buffet te zijn, aangezien we afgelopen dagen niet heel veel gegeten hebben, vallen we aan als hongerigen wolven die al dagen niet gegeten hebben. We eten werkelijk alles door elkaar, van soep tot salades, bloemkool kaasschotel, vers gegrilde beenham, aardappelen, cheesecake en traditionele afrikaanse cake met vanillesaus. Propvol en na een bezoekje aan het toilet, rijden we na de rondavel een gezellig klein rond hutje zonder sanitaire voorzieningen. De rondavel is nogal, tja hoe moet ik het omschrijven….pleps met een funky luchtje. We zijn super megablij met de lakenzakken die we van Patrick & Yumi hebben mogen lenen. We durven dan ook niets aan te raken. Gelukkig ben ik niet het enige ‘viesje’, Jorrit is ook een. Gelukkig slapen we goed. De volgende ochtend gaat de wekker weer op tijd, om 7u hebben we een georganiseerde game drive gepland staan op de ochtend.