Vinales - Playa Larga dag 1 en 2 - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu Vinales - Playa Larga dag 1 en 2 - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu

Vinales - Playa Larga dag 1 en 2

Door: Jorrit

Blijf op de hoogte en volg Jorrit en Jinny

12 November 2016 | Cuba, Viñales

12 november Vinales – Playa Larga

Vandaag vertrekken we richting Playa Larga, helaas zijn we het vest van Jin in Havana vergeten dus rijden we nog even langs Linet. In Havana hebben we wat file?? Ja file in Havana, een omleiding, maar we komen een half uurtje later aan en gelukkig is Linet er nog. We nodigen haar nog uit voor lunch, maar ze had al plannen. Wij rijden nog eenmaal langs ons favoriete restaurantje “Bicki”. Later zou ook blijken dat dit 1 van de goedkoopste restaurantjes is. Daarna vervolgen we onze weg naar Playa Larga. Onze casa is even zoeken, maar uiteindelijk vinden we het, denken we… Het blijkt dat de opgegeven casa niet de goede is, de eigenaar is ook net aan het verbouwen. Na wat heen en weer gebel tussen de gene bij wie we het geboekt hebben en de casa eigenaar, rijden we achter hem aan naar ons uiteindelijk verblijf. Het ligt aan een behoorlijk druk stukje strand, wat ook niet erg schoon is, en de kamer ziet er sjofel uit en stinkt naar schimmel. We besluiten onze spullen te droppen, en op zoek te gaan naar iets anders. Dit was niet wat we er van voorgesteld hadden. We rijden naar een hotel verder op, waar ze ook wifi schijnen te hebben, helaas is dat niet waar maar we mogen wel even op hun computer. Het internet is echter zo langzaam dat we er ook niets mee kunnen. We besluiten toch maar terug te gaan, want een kamer bij het hotel is behoorlijk duur. De andere casa's aan het strand zijn ook volgeboekt, dus besluiten te blijven. De mensen die er werken zijn zeer vriendelijk. We eten die avond Paella, en vlakbij ons ligt een heerlijke vis op de grill. De geur is heerlijk, dus wij weten al wat we morgen gaan eten. ’s avonds nemen we nog een cocktailtje en spelen wat spelletjes.

13 november

Even voor de duidelijkheid, Playa Larga ligt aan de varkensbaai waar de Cubanen de Amerikaan in de pan hebben gehakt. Daar zijn ze nog steeds behoorlijk trots op. Maar goed we staan op en gaan ontbijten, het is er toch wel mooi komen we achter. We reserveren een strand bedje en gaan na het ontbijt lekker van de zon genieten. We hebben ons goed ingesmeerd, want deze 2 ezels stoten zich geen 2e maal aan de zelfde steen… We lezen lekker een boekje en ik neem af en toe een frisse duik. Na de lunch nemen we een lekker cocktailtje en rook ik een sigaartje. Helaas kom ik erachter dat de dure sigaren die we in Robaina hebben gekocht niet zo heel best zijn. Hier baal ik behoorlijk van, maar we moeten het nog maar eens aan een kenner vragen. Verder lopen er een paar lieve hondjes rond. 1 hondje is wel erg leuk en zoekt ons vaak op. Als we hem eten geven wacht hij netje en hij niet zo opdringerig. Grappig. ’s Avonds bestellen we zo’n lekkere hele vis. En die was lekker. Precies goed, niet te droog, lekker gekruid perfect. Alleen uitkijken voor de graatjes, maar dat is de sport. Daarna nemen we nog een paar cocktails en doen we een spelletje. Twee Engelse, chique oudere dames vieren de verjaardag van de oudste van hen. Ze trakteren iedereen op taart. Uiteraard wordt er voor hen gezongen. De dame die jarig is, was getrouwd met de producer van de Beatles. Helaas is haar man al enige tijd geleden overleden. Er worden veel Beatle nummers gezongen. Erg gezellig dus. De zonsondergang was schitterend en de maan super groot. Ineens hoorde we wat gezang, de plaatselijke Al met al toch wel een leuke tijd gehad, jammer van de kamer.