Vina del Mar - Reisverslag uit Viña del Mar, Chili van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu Vina del Mar - Reisverslag uit Viña del Mar, Chili van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu

Vina del Mar

Door: Jinny

Blijf op de hoogte en volg Jorrit en Jinny

22 Oktober 2016 | Chili, Viña del Mar

22 oktober

We zouden om 10 uur worden opgepikt, helaas is er iets misgegaan in de communicatie en worden pas om 11 uur opgehaald. Gelukkig is het maar een half uurtje rijden. Ook in Vina del Mar hebben we weer een super gaaf appartement, hoog in een flat met een mooi uitzicht over Vina. Het appartement heeft een aparte slaapkamer, een woonkamer, 2 badkamers en 2 keukentjes, een tikkeltje overdreven, maar oke. Nadat we geïnstalleerd zijn lopen we richting het casino. Vina del Mar is echt een stad, veel drukker dan Valparaiso en minder ‘gezellig’ en mooi. We doen wat inkopen voor Cuba, slenteren wat door het centrum, kopen wat lekkere dingen en gaan op tijd weer naar het appartement voor een ‘chill’ avondje.

23 oktober – Vina del Mar

We zijn lui en brakkerig en hebben teveel wijn gedronken de vorige avond die we bij de vineyard Emiliana hebben gekocht. We slapen lekker uit. Daarna lopen we naar de boulevard op zoek naar het restaurant Cap du Gal, een tip van onze guide in Valparaiso. Eerst kijken we met veel bewondering naar de vele pelikanen die langs de kust zitten en boven ons vliegen. Wow, wat een mooi gezicht. Helaas is het restaurant gesloten en zoeken we een ander restaurant want we hebben zin in Ceviche en Macha’s. Helaas valt dit behoorlijk tegen en de prijs ook. We lopen nog wat langs de boulevard en door het stadje en hebben weer een lekker relaxt avondje.

24 oktober- Vina del Mar

Vandaag is het lekker zonnig weer, de bewolking van afgelopen dagen is weggetrokken dus perfect weer voor het strand. We smeren ons in en lopen naar het strand, een korte wandeling van een kwartiertje. Onderweg kopen we een lekkere koffie bij Starbucks. Het is heerlijk op het strand. Lekker rustig. Niet het mooiste strand die we ooit gezien hebben, maar prima. We hebben niet het idee dat de zon heel fel is, maar er staat een stevig windje dus hebben niet door hoe fel hij eigenlijk is. Jorrit duikt de ijskoude oceaan nog even in en we lezen lekker een boekje. Aan het einde van de middag besluiten we terug naar huis te lopen, als we ineens weer zin in Ceviche krijgen. We komen langs een leuk uitziend restaurant en bestellen Ceviche en Pisco Sour. Jorrit neemt een Ceviche met gemengde zeevruchten; vis, octopus, scampi’s, clams. En ik een ‘normale’ ceviche, hij is verukkelijk. We zijn al wel snel dronken van de Pisco sour en dan merk ik ook op dat Jorrit toch wel enigszins verbrand is. We kopen dan ook aftersun bij de apotheek. Dan gaan we weer op zoek naar postzeggels, dit zijn we al een week lang aan het doen. We hebben mooie kaarten gekocht in Valparaiso voor onze familia, maar ja, kunnen ze dus nergens opsturen. Thuis als we onze zwemkleding uittrekken zien we hoe erg we beiden verbrand zijn. Echt rood als een kreeft, Jorrit erger dan ik, maar wat bizar. Dat hadden we echt niet door. Toch beter en vaker moeten smeren. Het brand behoorlijk en we smeren ons 100x in met after sun en een middeltje wat we in Zuid-Afrika hebben gekocht. Het wordt een plakkerige en branderige nacht ben ik bang.