Bushwalk - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu Bushwalk - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu

Bushwalk

Door: Jorrit

Blijf op de hoogte en volg Jorrit en Jinny

29 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

De eerste volle dag bij roamers rest, hebben wij een bushwalk gedaan. Kyle en Chris waren onze guides. Vertrek: 6:30, dus lekker vroeg uit de veren. Met gezonde spanning liepen wij onze tent uit, want er was een luipaard dichtbij. Tijdens de wandeling stopte we bij een hoop drollen van een ...........
Vervolgens hoorde wij luid getrompetter van een olifant! Na een belletje met de mensen die nog op ons kamp waren, bleek dat er 4 olifanten in ons kamp waren! Achteraf bleek dat ze dwars door ons kamp waren gemarcheerd. De mevrouw die onze tent aan het schoonmaken was, probeerde ze met een luid gekssst kssst, weg te jagen. Dat werkte volgens mij pas na een uur. Onder tussen vertelde Kyle ons wat anekdotes over de keer dat hij Chris verteld had dat als hij tegen een olifant zou aan lopen, hij een ei moest gooien. Daar zijn olifanten blijkbaar erg gevoelig voor. Dat klopte ook en de olifant rende keihard weg, echter wel chris zijn kant op.
En het verhaal dat er een mevrouw bij roamers rest onder de open douche stond, en er op een gegeven moment er geen water meer uit kwam. Bij nader onderzoek bleek er een olifant met zijn slurf direct op de douchkop, het water er uit te drinken. De mevrouw rende gillend het kamp op. Mooie verhalen, ongetwijfeld gebaseerd op waargebeurde verhalen. Even verder op kwamen wij een boom tegen met blaadjes die je kunt gebruiken als je naar het toilet moet. Verder op kwamen wij precies de zelfde boom tegen met bijna de zelfde blaadjes. Het enige verschil waren de weerhaakjes op het andere blad. Linke soep dus. De laatst genoemde boom kon je wel een antigif uit halen voor een heleboel gif beten en planten. Verder kwamen wij nog een termieten hoop tegen ook een fascinerend verhaal, een giraffe in de verte, mica, een soort lichtgewicht doorzichtig mineraal wat voor telefoons word gebruikt en aangeeft dat er wel eens goud en diamanten in de grond kunnen zitten. We kwamen nog veel meer dingen tegen en hoorde nog meer mooie verhalen, en het was een heerlijke bushwalk!

• 05 Augustus 2016 - 07:43

Irene:

Zo leuk om bij het ontbijt jullie avonturen te lezen!