Addo Elephant Park - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu Addo Elephant Park - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu

Addo Elephant Park

Door: Jorrit

Blijf op de hoogte en volg Jorrit en Jinny

17 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Addo

We staan vroeg op, pakken onze spullen, smeren nog een boterham voor lunch en wat thee in de thermoskan en dan gaan we op weg. Het is iets meer dan een half uur rijden. Als we aankomen zien we al gauw dat het een prachtig groen park. De lucht ziet er dreigend blauw uit en samen met het rode gravel op de dirtroads maakt dit wel een heel speciaal uitzicht. We hebben gehoord dat er ook leeuwen en luipaarden zijn, dus er is nog hoop om de big 5 te zien! In het begin zien we niet veel, het groen is hoger dan ons autootje helaas. Even later slaan we af en zien wij de eerste pumba’s ofwel de wrattenzwijn, staartjes omhoog, sprinten ze weg. Even verder op de zebra’s. Het is geen groot park, dus wij besluiten naar de andere kant te rijden, waar er een restaurant is voor ons kopje koffie. Onderweg komen de eerste grote groep olifanten bij een waterhole, ze zijn prachtig, er lopen een paar jongen tussen en 1 wrattenzwijn. Die is niet bepaald onder de indruk van de eli’s en drinkt ook gewoon lekker mee. Sommige olifanten waren het daar niet mee eens en probeerde hem weg te jagen. Mooi om te zien. We zagen ook een olifant met 1 slagtand, verloren in een gevecht hopen we dan maar. Na de lunch komen we nog een stel stokstaartjes tegen, alleen nog een leeuw en dan is de lion king geheel vertegenwoordigd. Helaas komen we geen wilde katten meer tegen vandaag, erg jammer. Wel stuiten we bijna tegen een moeder olifant met een jonge aan. Heel bijzonder om te zien hoe beschermend ze is. Tegenover ons komt er een bus te hard aangereden en de fantje weten even niet wat ze moeten doen. De l*l van en buschauffeur blijkbaar ook niet want hij laat gewoon zijn motor aan staan, en iedereen in de bus dringt zich naar voren voor een mooi plaatje. Toch wel apart allemaal. Weer wat later komen we nog een andere grote groep olifanten tegen incl. 1 bijdehand wrattenzwijntje. Aan het eind spotten we nog een jackhals en dan verlaten wij het park. Als we bijna bij ons volgende slaap adres zijn komen we bij een winkelcentrum, we besluiten hier een hapje te eten. Voor het eerst komen we hier in Zuid Afrika een Aziatisch restaurant tegen, en daar maken we gebruik van. Daarna gaan we naar ons slaap adres, het was wat lastig te vinden maar uiteindelijk kwamen we aan. Toen we onze kamer te zien kregen was er geen douche wand die werd gerenoveerd, het was er vies en uiteindelijk deed de wifi het ook niet meer. Voor alles moet een eerste keer zijn, dus slapen op een vieze plek….check. Ik heb mijn kleren aangehouden en Jin lag in de lakenzak. Na onze angsten te hebben overwonnen, zijn we toch ook hier weer in slaap gevallen.