Salt rock - Inkunzi cave - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu Salt rock - Inkunzi cave - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu

Salt rock - Inkunzi cave

Door: Jorrit

Blijf op de hoogte en volg Jorrit en Jinny

07 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

Vroeg uit de veren na een relax dagje opweg naar de kou, Drakensbergen! Er schijnt sneeuw te liggen! De weg is wederom heel bijzonder. Heuvelacht en groen met velden van een soort hoog graanachtig gras wat een platina achtige gloed krijgt als de zon er op schijnt, heel bijzonder! Na dat ik een paar keer verkeerd was gereden en de navigatie er ook mee stopte in een buitenwijk van Durban, kwamen wij om 14:30 aan op onze besteming in Champagne valley. Het uitzicht leek wel nep zo mooi. Even waande ik mij in Canada. Inkunzi caves het het waar wij overnachten. Een bijzondere plek bij bijzondere mensen. Estelle ontvangt ons zeer hartelijk, waarna zij Steve haalt. Een oude grijze cowboy incl leren hoed loopt ons tegemoet, stelt zich voor en geeft een korte tour. Hij heeft de caves helemaal zelf gemaakt het ziet er fantastisch uit. Binnen is het super gezelig. Steve Bul is heel creatief en kan fantastisch schilderen. In onze cave staan verschillende mooie en grappige muurschilderingen. Lampen van cola blikjes, qoutes van Moeder Theresa, Ghandi en natuurlijk Madiba. Zijn helden verteld hij, omdat ze de wereld hebben veranderd zonder geld. Steve vraagt ons te gaan zitten op de bed rand, als hij de gordijnen van het raam voor ons open doet, kijken we recht op Champagne castle. ’s Avonds kleurt de lucht en dus ook de berg paars achtig champagnekleurig. Vandaar de naam. Verder is er over al op de muur gekrast en iets op geschreven, het blijkt het gastenboek te zijn. Iedereen laat wat achter op de muur. Zwaar inspirerend allemaal! Na wat rust vertelde Steve wat meer over de omgeving en over de helicopter tour die je kan maken hier, dit wilde we wel alleen waren er nog niet genoeg deelnemers. Wij besloten een rondje te gaan wandelen. Fantastisch uitzicht over chapagne valley emt een schitterend meer in het midden waar een toerist aan het flyfishen was. We waren bij na terug tot dat we bij een klein beekje kwamen waar we niet overeen konden. We besloten opwaards te lopen in de hoop er een bruggetje of aantal stenen te vinden waar we overheen kunnen lopen. Uiteindelijk heb ik mijn schoenen uit gedaan en klom Jin op mijn rug en zo gingen wij dwars door de beek heen. Toen we er overheen waren hadden we een schitterend champagnekleurig uitzicht over de valley. We lopen terug langs de beek en als we thuis zijn koken we een lekker maal en zetten we de prachtige ouderwetse houtkachel aan. Het is knus en gezelig, we lezen allebij nog even in ons boek en dan kruipen we onder de wol. Heerlijke dag.

• 08 Augustus 2016 - 20:00

Boukje:

Held ;-)

• 08 Augustus 2016 - 22:30

Mama Wil:

Geniet erg van jullie verhalen en mooie foto's en nog gefeliciteerd met jullie 3 jarig bestaan xxx

• 10 Augustus 2016 - 11:46

Hans:

galante ridder Jorrit! Mooi verhalen ook, je heb schrijftalent. Fijn dat jullie samen zo kunnen genieten.
    groet uit een nat Breda. Het regent en het is nu 15 graden (overdag dus).