Dag 3 en 4 Mendoza - Bariloche - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 Mendoza - Bariloche - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4 Mendoza - Bariloche

Door: Jinny

Blijf op de hoogte en volg Jorrit en Jinny

18 September 2016 | Argentinië, Mendoza

18 en 19 september

Helaas was ik nog steeds ziek en tot niets in staat. Onze lange busreis staat om 21.30u 's avonds gepland dus we regelen een late check out tot 20u. Kan ik nog lekker een dagje uitzieken. Jorrit vind het ook wel prima om even een dagje 'niets' te doen. 's Avonds kom ik met moeite uit bed en maken we ons gereed voor de busreis. Helaas geen luxe stoelen dit keer. We worden opgepikt bij ons hotel en naar het busstation gebracht. We zijn er veel te vroeg maar uiteindelijk missen we de bus bijna alsnog omdat het zo ontzettend slecht staat aangegeven waar welke bus vertrekt. De bus is volgeboekt dus lekker druk. We zitten bovendeks en krijgen gelijk een warme maaltijd aangeboden, jakkes, magnetronvoer, aardappelen met funky vlees en wat onherkenbare andere dingetjes. Daarna draaien ze nog een filmpje af en gaat iedereen slapen. De volgende ochtend krijgen we een kopje thee en een chocoladekoek, dat is dan ons ontbijt. Gelukkig hebben we zelf weer wat rantsoen ingeslagen. 1.5u later krijgen we chips en chocoladerepen aangeboden..zo gezond zijn ze hier dus, en daarom zijn we allebei een paar kilootjes zwaarder nu. We krijgen 3 films te zien en dan komen we eindelijk aan in Bariloche. Het uitzicht onderweg was helaas niet spectaculair. We worden met een busje naar onze airbnb accomodatie gebracht. Een soort hostel maar dan met prive kamers. Onze kamer ziet er netjes uit en de gemeenschappelijke ruimte is gezellig. Bariloche centrum is erg gezellig, vrij toeristisch en erg gericht op het ski toerisme. Zo ziet het er dan ook uit. We slenteren wat door het stadje en gaan dan een hapje eten bij 'Vegetariano' die we gevonden hebben in onze reisgids. Het is een super leuk, intiem restaurantje, met vegetarische gerechten met of zonder vis. Typisch. Maar goed we hebben super lang geen vis meer op dus ontzettend zin in. Alles is vers gemaakt, met veel groenten en natuurlijke producten. We bestellen een soepje, een grote salade, een vers sapje en we delen een hoofgerecht. Heerlijk. we voelen de vitamines door ons lichaam stromen. Inmiddels zijn we gewend aan het Argentijnse ritme. Dus we eten pas om 20.30u. Na het eten wandelen we weer terug naar ons appartement wat redelijk 'uphill' ligt. We zijn redelijk brak van onze busreis dus duiken direct ons bedje in.

• 22 September 2016 - 18:53

Wil:

Blijft leuk jullie verhalen te lezen, hopelijk ben je weer opgeknapt Jinny. Neem niet teveel hooi op je vork!
    X

• 22 September 2016 - 21:04

Yumi:

Ha mopjes!

Geniet van de volgende trip. Hoop dat je weer fit bent Jin?!
    Lekker om af en toe even in de relax modus te gaan. Lekker spa dagje gehad samen?
    Ik heb met pienchos gegeten, hebben nog aan je gedacht toen we dat visje bestelden, hmmmm.

Veel plezier. Dikke kus