Santiago - Valparaiso - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu Santiago - Valparaiso - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu

Santiago - Valparaiso

Door: Jinny

Blijf op de hoogte en volg Jorrit en Jinny

18 Oktober 2016 | Chili, Santiago de Chile

18 oktober

Aangezien we pas om half 3 in bed lagen, slapen we enigszins uit. Jorrit heeft een kater en voelt zich ook grieperig. We besluiten dus thuis te blijven. Godzijdank hebben we Netflix, dus kunnen we heel de dag ‘24’ kijken. Chill! We bestellen eten thuis en doen helemaal niets. Helaas voelt Jorrit zich steeds zieker worden en ik ben dan ook bang dat ik hem heb aangestoken. Gelukkig hebben we nog een dag voordat naar Valparaiso afreizen.

19 oktober

Jorrit voelt zich echt grieperig nu. Gelukkig hebben we van Alvaro wat thee caliente (warme thee met vitamine c en paracetamol) gekregen. Dit doet hem wat goed. We worden om 12 uur opgehaald voor onze transfer naar Valparaiso. Het is een schitterende dag en we rijden langs de wijnvelden naar Valparaiso. Ons appartement ligt in een flatgebouw, op een hoge heuvel gelegen. We hebben kamer bij een Australisch/Chileens jong stel. De Chileen is voor zijn werk in Vina del Mar deze week, dus we ontmoeten alleen Jemma, een super vriendelijke, jonge Australische vrouw. Ze laat ons zien wat de highlights zijn van Valparaiso en we kletsen wat. Het uizicht is adembenemend. We kijken uit over Valparaiso, de haven en de Pacific Ocean. In de verte kunnen we de Andes zijn. Wow, ook vanuit onze slaapkamer hebben we een fantastisch uitzicht. We lopen zigzaggend de heuvel af, richting het centrum, er is onwijs veel streetart hier, veel muurschilderingen en graffiti, super tof. We vinden Valparaiso nu al het leukste stadje die we tot nu toe in Zuid Amerika zijn tegengekomen. We zoeken een cambio waar we pesos kunnen omwisselen voor euro’s, voor als we in Cuba zijn, maar helaas is deze net gesloten. We drinken en eten wat en lopen daarna de heuvel weer op, terug naar ons appartement. Jorrit voelt zich echt niet lekker. We komen aan bij het appartement en komen erachter dat we de voordeursleutel vergeten zijn...stupid. Jemma is niet thuis en ik stuur haar een berichtje via de Airbnb app. Godzijdank reageert ze onmiddellijk en is gelukkig nog downtown. We pikken de sleutel op met een Uber en rijden direct weer terug. Wat een mazzel, want Jemma was net onderweg naar Vina del Mar, dan hadden we daar naar toe gekund want ze is pas laat thuis. Ik maak een grokje voor hem en ploffen op de bank en kijken Netflix, ‘24’, gruwelijk!