Dag 3 Knysna - Robberg Nature Reserve - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu Dag 3 Knysna - Robberg Nature Reserve - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu

Dag 3 Knysna - Robberg Nature Reserve

Door: Jinny

Blijf op de hoogte en volg Jorrit en Jinny

21 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Het is een regenachtige avond in Knsyna. We zijn vanmiddag laat terug gekomen uit Robberg Nature Reserve, een natuurreservaat en tevens nationaal monument en beschermd natuurgebied. Na vanochtend koffie te hebben gedronken en ontbeten in Knysna, zijn we naar het natuurpark gereden. We kunnen inmiddels niet meer zonder een lekkere bak koffie ’s ochtends en volgens Jorrit zijn we dan ook koffie junkies. Al vind ik 1 bakkie per dag reuze mee vallen. Aangezien we nog ziek, zwak en misselijk zijn, brengen we na het ontbijt eerst een bezoek aan de lokale pharmacie. Echt goed advies krijgen we niet, wel krijgen we wat medicatie in ons handen geduwd en daar moeten we het dan maar mee doen. Het is zo’n 45 minuten rijden en daar aangekomen kom ik erachter dat ik onze ‘wildcard’ ben vergeten. Dit is een lidmaatschapskaart die we in het Krugerpark gekocht hebben, zodat je toegang krijgt tot alle nationale parken in Afrika, balen! Gelukkig kost het maar 40 ZAR per persoon, dat is ongeveer € 2,50 per persoon, maar toch, ons bin zunig zoals Yumi zegt. We rijden richting de receptie en zien al snel hoe we het wederom getroffen hebben en hoe mooi Afrika wel niet is. Robberg ligt 8km ten zuiden van Plettenberg Bay en staat bekend als de ‘Cape Point’ van de Garden Route. Een prachtig reservaat aan de Indische oceaan, met rotsachtige heuvels, steile kliffen met spectaculair uitzicht en witte zandstranden. We hopen er witte haaien te zien, aangezien onze hosts hebben aangegeven dat deze hier afgelopen tijd regelmatig gespot zijn. We nemen een hiking route van 5,5km, een steile klim langs rotsachtige paden, onderweg zien we vanaf een klif, beneden langs de kust een zeehonden groep, die lekker liggen te chillen op een stuk rots. We lopen langs smalle paden met prachtige bloemen en planten. En we komen onze hosts nog tegen, die de langste hiking trail van ongeveer 10 km 'rennend' afgaan. RESPECT! We komen uit op een schitterend stuk duin ‘Witsand sand dune’, waar we een boterham eten en een kop thee uit onze thermoskan drinken. Er is helemaal niemand, heerlijk, weinig toeristen in vergelijking met Tsitsikamma. We dalen af richting ‘the Island’ en komen uit op een prachtig wit zandstrand, wanneer Jorrit erachter komt de deksel van onze lens met filter kwijtgeraakt te zijn. Balen, we zoeken 3 kwartier lang naar de deksel, maar in het zand is het zoeken naar een speld in een hooiberg. Er zit niets anders op dan onze weg te vervolgen en komende dagen op zoek te gaan naar een fotospeciaalzaak. We genieten nog van het mooie zandstrand en de oceaan en vervolgens onze weg terug naar de auto. We moeten nog een steil stuk langs de rotsen omhoog klimmen, waar ik vervolgens bijna uitglijd en van de rotsen donder en daarna mijn knie keihard stoot aan een uitstekend stuk rots. Lekker amateuristisch. Gelukkig houdt Jorrit me goed in de gaten ;-). We zijn blij dat we onze super wandelschoenen aan hebben en een goede uitrusting bij ons hebben, zoals onze Gore Tex jassen. Het weer is super, een fijn zonnetje en zo’n 20 graden, maar de wind is verraderlijk. Terug bij de auto, kijken we nog eenmaal de oceaan in, op zoek naar witte haaien, helaas is de zee te wild en zijn er geen haaien gespot vandaag. Helaas pindakaas. We rijden Plettenberg nog in om te kijken of de fotospeciaalzaak die daar zit open is, maar alle winkels zijn gesloten op zondag. We rijden terug naar Knysna, slaan wat boodschappen in en gaan terug naar onze cottage. Morgen vertrekken we uit Knysna en gaan we naar het plaatsje ‘Wilderness’.

• 21 Augustus 2016 - 20:50

Hans:

Gevaarlijke klimpartij! Hoe gaat het met de knie?

• 21 Augustus 2016 - 20:59

Jorrit En Jinny Overbeeke:

Die is ietwat opgezet, beetje kapot en blauw. Gelukkig hebben we calendula bij ons :-). Valt allemaal mee hoor. Was geen hoge rots.