Sunnydale - Bokaap - Reisverslag uit Sunnydale, Zuid-Afrika van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu Sunnydale - Bokaap - Reisverslag uit Sunnydale, Zuid-Afrika van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu

Sunnydale - Bokaap

Door: Jorrit

Blijf op de hoogte en volg Jorrit en Jinny

02 September 2016 | Zuid-Afrika, Sunnydale

We worden wakker gemaakt door krakende planken van de kinderen die over de gang lopen, zei moeten op tijd naar school. We hebben afgesproken met de Host dat we nog even afscheid nemen voordat ze naar haar werk gaat, dus om 8 uur staan we op en nemen afscheid. Fijne mensen en een relaxt huis. Vandaag staan Boulders Beach (pinguïns) kaap de goede hoop en Cape point op de agenda. Na zo’n 20 min rijden komen we aan op Boulders Beach, het is er mooi en zonnig. We horen van de parkeerwachter dat er erg veel pinguïns zijn vandaag. Gelukkig hebben we onze wildcard mee, want ook dit is een national park. Doen ze wel goed die afrikanen, ze hebben zoveel mooie natuur. En op deze manier kunnen ze dat goed in stand houden en mensen er ook nog van laten genieten. De parken hebben allemaal goede voorzieningen en netjes onderhouden paden naar de plekken toe. Na 100 meter zien we de eerste olijke pinguïns ook. Wat zijn ze ook cool. Ze komen niet bijster slim over en dat maakt het des te grappiger. Sommigen lopen in een rijtje achter elkaar aan en sommigen knuffelen met elkaar. Ze lopen kriskras door de duinen. Het mooiste is nog als ze naar beneden lopen. Heel langzaam als aan de top staan, dan sneller, sneller, snel! Die kleine pootjes kunnen het amper bij houden, maar dat lijfje blijft kaarsrecht. Als ze de rit hebben overleefd, rekken ze zich vaak uit, of kijken ze een beetje om zich heen. Mooie beesten. We maken nog wat foto’s en vervolgens onze weg naar het zuidelijkste puntje van dit continent, Cape Point. Onderweg is het behoorlijk donker en grauw, we rijden langs rotswanden waar in de weg schitterend langs het water is gemaakt. Gelukkig klaart het op als we vlakbij Cape Point zijn. Het is er lekker druk bussen vol met Italianen, Spanjaarden en Aziaten, gezelligheid. Vanaf de parkeerplaats is het nog een klimmetje om naar de bekende vuurtoren op Cape Point te gaan, maar hoe hoger we komen, hoe mooier het uitzicht over het water en de peninsula. Ook dit is een national park, en hebben ze goede paden neergelegd met uitstekende lookout punten. Het was wel druk dus soms moest je even wachten of dringen voordat je een foto kon maken. Omdat er vrij veel wind stond, waren de luchten soms prachtig, dan brak de hemel letterlijk open. Gelukkig hebben we dat allemaal op de gevoelige plaat kunnen vast leggen. Toen we weer beneden waren besloten we wat te gaan luchen, zoals gezegd was het rete druk, dus het werd snacken, want in het restaurant stond file. Jin ging nog even plassen en hield daarna het mooiste plekje van het terras apart voor ons. Ik ging het eten halen. Toen we net lekker zaten te genieten van onze lunch, kwamen er een stuk 20 luidruchtige Italianen ook achter het mooiste plekje van het terras. Ze zaten nog net niet op schoot. Toen wij op weg gingen naar kaap de goede hoop, kwamen we er pas echt achter hoe veel wind er stond, we werden letterlijk bijna weg geblazen. Het was al met al een pittige wandeling, maar de uitzichten en de ervaring meer dan de moeite waard. Als we terug rijden zijn we moe en rozig. We gaan nu eerst onze spullen droppen bij ons slaap adres, en dan de auto inleveren. Ons adres is in de kleurrijke wijk “Bokaap”. Op voorhand waren we een beetje sceptisch, want onze host was pas net begonnen en dus nog geen recensies, en zijn foto zag er een beetje apart uit. Als we in de buurt zijn en hem berichten komt hij ons meteen ophalen. Een super enthousiaste gezette Maleisiër die naar de naam Mansoor luistert, komt op ons aflopen en helpt ons met de spullen sjouwen. Hij begint met praten en is eigenlijk niet meer op gehouden. Het appartement was van buiten knal geel en lag midden in de wijk Bokaap. Van binnen zag het er allemaal netjes en schoon uit, gewoon top dus. Mansoor zit in het toerisme zoals hij verteld. Hij rijd tegenwoordig voor uber, rider (soort uber), en taxi. Hij rijd achter ons aan als we de auto weg brengen, en brengt ons daarna naar een simply Asia. Daarna haalt hij ons weer op. De volgende dag, zagen we een simply asia bij ons om de hoek…. Maar goed we gaan lekker slapen na deze mooie dag.

• 12 September 2016 - 19:10

Nicole:

Helemaal geweldig die pinguins, zo leuk! En lekker veel wind, net Den Haag ;)

• 12 September 2016 - 19:10

Nicole:

Helemaal geweldig die pinguins, zo leuk! En lekker veel wind, net Den Haag ;)