Ashton - Sunnydale - Reisverslag uit Bonnievale, Zuid-Afrika van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu Ashton - Sunnydale - Reisverslag uit Bonnievale, Zuid-Afrika van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu

Ashton - Sunnydale

Door: Jorrit

Blijf op de hoogte en volg Jorrit en Jinny

01 September 2016 | Zuid-Afrika, Bonnievale

Na een heerlijke nacht, begon de dag regenachtig. We hadden een heerlijk ontbijt en rond 11 uur vertrokken we naar Montagu. Het mooiste dorp op de route 62, schijnt. Onderweg komen we langs schitterende bloesem velden, heel bijzonder. Helaas zijn ze met de weg bezig en kunnen we er pas om 13:00 door, dat is 45 min wachten of 2 uur omrijden. Ons te veel, en besluiten richting
Kaapstad te rijden en bij Paarl te gaan lunchen. Dat bleek een gouden greep te zijn. Na een kleine sanitaire stop in Worcester komen wij rond 13:00 aan bij Babelstoren. Hele grote prachtige farm in Cape dutch stijl. De lucht is donker blauw en af en toe probeert de zon door te komen. Samen met het rode gravel en de spierwitte architectuur ziet het er fantastisch uit. Je kan daar heerlijk rond lopen, ze hebben allemaal prachtige tuinen waar ze al hun groente en fruit vandaan halen. We besluiten eerst te gaan lunchen in restaurant Babel. We komen binnen en het ziet er heel mooi uit en het is er erg druk, gelukkig hebben ze nog een plekje voor 2 over. We zijn verstandig en nemen geen voorgerecht. Onze buren doen dat wel, en we hebben al vrij snel spijt van onze wijze beslissing. Maar gelukkig komt onze ober al snel met een plankje met allerlei verschillende groentes en fruit uit hun gaard. We mochten zoveel pakken als we willen. Daarna kwam ook nog wat overheerlijk brood met noten en zaden samen met een heerlijke advocado yoghurt dressing. Wauw. Het hoofdgerecht. Voor Jin was dat yellow klip fish en ik had een heerlijk kippetje. Het was beiden niet het beste gerecht wat we op hadden, maar het was erg lekker. Omdat we al een paar prachtige desserts hebben voorbij zien komen, besluiten we die maar wel te nemen. Het was sweet and sour to share. Merengue met chocolat fondant en heerlijk fruit daar om heen, lavendelijs en vanille ijs. Heerlijk. Tijd om naar buiten te gaan en lekker te gaan wandelen. We komen langs een citrus tuin met prachtige citroenbomen, prachtige pagode's met bloemstruiken begroeid. En uiteindelijk bij een schitterend ouderwetse tuinkas. Zo'n eentje die iedereen wel in z'n tuin zou willen. Waar in je dan kan gaan stekken, ompotten en tomaten kan laten groeien ook al heb je een bloedhekel aan tuinieren. Zo'n tuinkas bedoel ik. Even verder op is er een pad langs een smal beekje met watervalletjes en mooie beplanting. Uiteindelijk komen we terug en zien we nog een paar lange waterbakken met fantastische lelies er in. Na al dat moois lopen we nog even het winkeltje in en de scented room. Erg mooi. Tijd om weer op weg te gaan. Kaapstad is nog een uurtje rijden, het begint te regenen en alles ziet we grauw uit. Al we door de suburbs van kaapstad rijden en de Tafelberg zien, begint het zonnetje het weer te proberen. De kop van de berg is bedekt met een grauwe wolk en zonnestralen glijden langs haar groene zijdes toch ook wel mooi. Maar als we voorbij de Tafelberg en Kaapstad zijn richting muizenberg, begint pas echt het genieten. Zonsondergang als je door de bergen rijd met de atlantische oceaan aan de ene kant, de Indische aan de andere kant en Kaapstad schuin achter ons. What a treat! De foto's spreken voor zich. Als je op ons adres aankomen worden we ontvangen door 2 jonge jongens en een kat. Hun moeder/onze host, is nog op de gym maar nemen de honneurs fantastisch waar. We draaien nog een wasje, eten een boterham en gaan lekker slapen.

• 03 September 2016 - 21:45

Yumi:

Jullie zijn leuk samen❤

• 04 September 2016 - 21:22

Boukje:

WoW, begin nu langzamerhand toch wat jaloers te worden ;-)

• 06 September 2016 - 15:01

Fred:

Een reisverslag en culinaire journalistiek! Best erg lekker....