Johannesburg - Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu Johannesburg - Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu

Johannesburg - Port Elizabeth

Door: Jorrit & Jinny

Blijf op de hoogte en volg Jorrit en Jinny

15 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

De volgende dag moesten we ons lieve beest om 7 uur ’s ochtends in leveren. We reden om 6:30 weg en Jill en Rob stonden klaar om ons uit te zwaaien. Jill kwam nog met een cadeautje aan gerend. Mandela rooibos thee. Erg lief. Dit verliep allemaal soepel en we werden door de taxi weg gebracht naar het vliegveld. Daar moesten we ongeveer 3 uur wachten voor dat we vlogen. De vlucht had iets vertraging en was wat onrustig (turbulentie). Uiteindelijk landen we veilig op Port Elizabeth airport.

We gingen eerst wat eten en toen onze auto ophalen. Dit ging allemaal vrij soepel, en we merkten dat het hier wel allemaal wat moderner is. Ons volgende appartement was 10 min rijden vanaf het vliegveld. Toen wij daar aan kwamen kregen wij een berichtje van Jill, we hadden namelijk nog al wat spullen achter gelaten die wij niet meer mee konden nemen. Jill had dit verdeel en aan mensen gegeven die het nodig hebben. Haar bedankje hebben we aan de foto's toegevoegd.

Eind van de middag zijn we naar een plek gegaan vlakbij het strand waar ze van alles hadden. Onderweg komen we veel zwervers tegen. Eigenlijk de eersten van onze reis. We zijn wel veel armoede tegen gekomen maar nog geen zwervers. Wel weer typerend voor een grotere stad. Op het platteland werkt iedereen om rond te komen. De afrikanen werken op het land, werken in het toerisme of hebben een ander baantje. Nu we weer in wat meer grotere steden gaan komen, zullen we dit vaker zien. Veel zwervers dus die bedelen op straat of hun kinderen laten bedelen. Triest, we geven niets want we denken dat ze er toch alcohol voor gaan kopen. ‘Boardwalk’ is een entertainment terrein met een bioscoop, casino, restaurants etc. Het leek wel qua uitstraling een beetje op Disneyland, ook alles verlicht. Yep, dit was weer westers. We gingen een hapje eten in een tentje dat ook ergens in Nederland had kunnen staan. De bediening was goed, als in big smile en vragen of alles naar wens is. Erg Amerikaans. Getraind zeg maar. We moesten er weer even aan wennen. Wel leuk en gezellig maar wel weer duurder dan onze vorige bestemmingen. 8 euro voor een pizza is ineens mega duur. ‘s Avonds heeft Jin nog een culturele stadstour geboekt door Port Elizabeth voor de volgende dag, hebben we nog een filmpje op bed gekeken en zijn gaan slapen.

• 16 Augustus 2016 - 21:02

Mama Wil:

Wat fijn dat jullie een paar mensen zo blij hebben kunnen maken. Heb weer leuk met jullie meegereisd en wat bijzonder dat jullie een graf hebben ( mee) gedolven. Vragen ze dat altijd aan toeristen of was het toeval.
    Lieve groetjes xx