Dag 2 Krugerpark - Swaziland Milwane Rest camp - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu Dag 2 Krugerpark - Swaziland Milwane Rest camp - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Jorrit en Jinny Overbeeke - WaarBenJij.nu

Dag 2 Krugerpark - Swaziland Milwane Rest camp

Door: Jinny

Blijf op de hoogte en volg Jorrit en Jinny

31 Juli 2016 | Swaziland, Manzini

We hebben een afrikaanse vodafone simkaart en een mega handige 'latest sightings' app gedownload waarop je kan posten welke dieren je gespot hebt. We houden dan ook goed in de gaten waar leopards, lions, cheetahs en spotted hyena's gespot worden. We zien weer veel olifanten, giraffes, buffalo's, witte rhino's, maar nog steeds geen katachtigen. Gelukkig komen we onderweg een super aardig stel tegen en wijzen ons op een stel leeuwen die wat kilometers verderop liggen te slapen. We rijden er als een gek naar toe en gelukkig liggen ze daar nog prachtig te wezen. Wauw wat een geweldig mooie dieren. Er liggen twee leeuwen, allebei lekker lui te wezen onder een boom. We maken prachtige foto's en blijven nog een tijd kijken. Dankzij de geweldige verrekijker die we van Yumi en Patrick hebben gekregen kunnen we in detail de leeuwen aanschouwen. Mooi, mooi, mooi. Even verderop zie ik op de app dat er een spotted hyena in de buurt is gespot. Helaas zijn we te laat en is het dier al weg. We moeten weer verder naar onze volgende bestemming, Swaziland, dus we vertrekken weer uit het Krugerpark. De rit naar Swaziland duurt ongeveer 3,5 uur. Eenmaal bij de border van Swaziland aangekomen, moeten we eerst in de rij staan voor een stempel in ons paspoort, daarna moeten we naar een ander 'hok' om toegelaten te worden door de douane. Erg apart systeem. We betalen 50 ZAR administratiekosten of tol voor de wegen, en mogen daarna doorrijden. We zien een een schitterend landschap, maar hoe dichter bij Manzini hoe 'stadser' het wordt. Dit verbaasd ons een beetje, want we dachten dat Swaziland nog erg primitief en traditioneel was. Eenmaal aangekomen bij Mliwane Wildlife Sanctuary zien we wederom het prachtige landschap. De campsite ligt prachtig in de bergen tussen het groen en wilde dieren. We zoeken een plekje uit op de campsite en maken een eenvoudige, maar voedzame en gezonde bonenmaaltijd op het gasstel. We proberen een kampvuurtje te maken, van hout wat we van onze fransen buren hebben gekregen. Helaas hebben we vroeger niet bij de padvinders gezeten en krijgen we het vuur dus niet aan. Sockers....nou goed, het valt gelukkig wel mee met de kou. We drinken een lekker biertje, lezen een boekje en gaan daarna lekker slapen. De volgende dag gaan we een beetje relaxen. We hebben afgelopen dagen veel in de auto gezeten en weinig geslapen, dus tijd voor wat relaxatie.

• 01 Augustus 2016 - 15:39

Pien:

Wat super leuk om jullie mooie verhalen te lezen! Ik verheug me elke keer weer op jullie avonturen... X

• 01 Augustus 2016 - 15:43

Yumi:

Alle verhalen in één keer doorgelezen. Echt super!
    Blij dat de verrekijker al goed wordt gebruikt :-).
    Hoe slaapt het in de camper aka het beest?

Ga weer werken. Dat doet het gross van de mensen rond dit tijdstip ;-).

Hele dikke kus

• 01 Augustus 2016 - 18:38

Mama Wil:

Waan me ook weer in Afrika, wat een mooie reis tot nu toe. Morgen een lekkere relaxdag gewenst. Bedankt voor de leuke verjaardagskaart. Hij was er zaterdag al xx

• 01 Augustus 2016 - 20:32

Boukje:

Wow jongens! Heb net ook alles gelezen en het klinkt inderdaad fantastisch!
    En dit is nog maar het begin

• 02 Augustus 2016 - 20:03

Juut:

Wat super leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen : )
    Veel succes en plezier avonturiers!
    Liefs vanuit het nu regenachtige Nederland.